sâmbătă, 5 noiembrie 2011

Iubiti si cainii vagabonzi???

In primul rand, acest articol nu se vrea a fi cu vreo tenta ironica la adresa echipei Dinamo si a fanilor ei. In al doilea rand, acest articol reprezinta strict parerea mea, addi urmand sa rezoneze sau nu cu ea.
M-am saturat de problema cainilor vagabonzi! De atatia ani ne tot chinuim sa facem ceva...S-a incercat cu sterilizarea; degeaba. S-a incercat cu adaposturile; tot de pomana...Cainii sunt in continuare pe strazi, ba parca mai multi ca oricand. Eu zic ca e cazul sa trecem la solutii radicale. Oricat as fi eu impotriva masacrarii animalelor, in cazul de fata cred ca e singura solutie. Chiar nu mai e loc de ocolisuri.
De aceea eu vad urmatoarea rezolvare a acestei situatii:
- cainii sa fie prinsi si eutanasiati
- persoanele care se impotrivesc uciderii "catelului din fata blocului care nu musca pe nimeni" sa binevoiasca sa il ia in casa, dupa ce primesc acordul majoritatii locatarilor din scara; aceste persoane sa fie incluse intr-o baza de date; cainii lor sa fie marcati cu "cercei" din aia precum au vitele, pe care sa fie mentionate datele persoanei care il are in ingrijire; in cazul in care un astfel de caine este gasit pe strada fara stapan, sa fie dus la un adapost, stapanul sa fie amendat (da' amenzi mari, de ordinul miilor de lei, nu 2-3 sute), iar daca in termen de 7 zile nu se prezinta nimeni sa-l ia de la adapost, cu dovada platii amenzii, cainele sa fie eutanasiat
- hingherii sa fie platiti si in functie de numarul de caini prinsi
Acum o sa sara cu gura aparatorii drepturilor animalelor si iubitorii de caini vagabonzi si or sa spuna ca nu e normal sa omori cainii de pe strada. Aha! Nu e normal...Da' sa omori sobolanii "de pe strada" de ce e normal? Ca n-am auzit pe nimeni sa sara in apararea lor. Si desi nu am cifre la indemana, am o banuiala ca mai multe persoane au fost muscate de caini decat de sobolani. Iar faza cu "sobolanii pot raspandi boli" nu tine; si cainii pot raspandi destule boli.
Se mai spune ca s-a ajuns in aceasta situatie tot din cauza oamenilor, care au "aruncat" in strada cainii pe care nu-i doreau in gospodarie. Corect! Dar asta nu rezolva problema. Nu intotdeauna identificarea cauzei duce la inlaturarea efectului.
Iar tuturor celor care spun ca nu e normal sa-l omori pe Cutu din fata scarii, va doresc sa ajungeti asa:(poza de pe net)

8 comentarii:

Gosdra spunea...

Fratica daca incerci sa schimbi sistemul nu incepe cu problema cainilor comunitari...pentru ca ei au fost primii :))noi i-am gasit pe ei pe pamantul asta...problema e una mult mai profunda, iar cea mai normala si etica solutie e plasarea lor in adaposturi...si daca tot vrei sa eutanasiezi ceva,incepe si tu mai de sus, prin ONG-uri sau parlament/guvern :)) P.S. : mai tii minte ca am fost atacat de 7 caini si muscat de 3 dintre ei si am stat o sapt in spital la Iasi ? vina e a noastra, nu a lor...

alex_blue spunea...

ba imi amintesc, ca eu am facut iasiul sa-ti aduc una-alta :)
adaposturile nu sunt o solutie, pentru ca e o problema majora: lipsa banilor...si atunci cand se termina fondurile, au de ales: fie ii elibereaza, fie ii lasa sa moara de foame...si de cele mai multe ori se recurge la prima varianta

Zergu spunea...

De acord cu idea articolului, cu o singură chestie am o problemă „hingherii sa fie platiti si in functie de numarul de caini prinsi”.

Chestia asta s-a încercat parcă în Germania post-belică și din cauză că se plăteau bani per hoit câine/câine prins, s-a ajuns la situații în care se omorau câinii din curțile oamenilor că era profitabil.

Ăsta e un risc, în rest, de acord.

Și eu am fost atacat de două ori de câini vagabonzi, abele dăți fără să-i provoc. Am scăpat de fiecare dată nevătămat.

addi spunea...

dupa indelungi peregrinari prin lumea intreaga, care au durat ceva timp, m-am intors la biroul meu ca un mare virtuos al tastelor.

nu pot decat sa fiu de acord cu ce a scris alex aici, mai ales ca sunt patit.
eu pot sa vin si cu alta solutie: sunt atatea ONG-uri care militeaza pentru drepturile animalelor. propun ca acele ONG-uri sa adune bani din donatii sau prin proiecte si sa faca efectiv ceva. pentru ca de dat din gura e usor. de activism de asta de canapea sunt satul. dau clic pe o petitie online si gata, am salvat planeta, ce bine ma simt. pot sa faca ei adaposturi sau sa sterilizeze cainii din banii adunati. iar membrii respectivelor organizatii sa dea exemplu si sa tina in casa unul sau cativa caini comunitari.
apropo de drepturi, si eu le am si pot sa joc si eu cartea asta. am dreptul de a merge pe strada fara sa fiu muscat de caini, am dreptul sa merg cu bicicleta fara sa fiu atacat de javre comunitare, nu?
pana la urma, eu platesc impozite la stat, cainii nu prea o fac.

alex_blue spunea...

@zergu: chestia cu hingherii a fost scrisa in urma unei editari ulterioare a articolului...initial nu scrisesem, insa ma gandesc ca trebuie si hingherii motivati cumva sa-si faca treaba (ca doar sunt romani si ei)...cred, insa, ca se va ajunge la situatia pe care ai prezentat-o tu...insa mi-e teama, in acelasi timp, ca nemotivati financiar, vor ajunge sa prinda 1 caine/saptamana

RAZVAN F spunea...

Razvan Fornea va spun si eu cate ceva despre caini si pericolele care ne pasc: Asta vara era sa mor inainte sa ajung in varf de munte din cauza unui ciobanesc, si pe cand lucram in C-ta in port m-au "impins" in apa 3 maidanezi turbati, era 2.00, eram imbracat, cu rucsacul in spate si telefon in buzunar, am patit ca-n tom si jerry cand ti se termina pamantul de sub picioare da' tu tot pedalezi in gol, ma tot dadeam in spate sa nu ma muste, apa avea vreo 20 de m,ce se intampla cu unul care nu stie sa inoate ?! Maidanezii adunati toti intr-un loc, toti cainii prin oras cu botnita si lesa si pistol pt pasionatii de munte, eu asa zic.

Anonim spunea...

Un maidanez bun este un maidanez incinerat.

Eutanasiati Maidanezii spunea...

Sunt de acord cu tine MAIDANEZI TREBUIE EXTERMINATI pina la ultimu picior de javra existent pe teritoriul romaniei , si cutomani castrati ...desi daca ar fi dupa mine eu ias impusca fara regret