sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Dilema de 19 ani

Acum îi vezi peste tot: în intersecţii, pe faţadele clădirilor, lipite pe maşini, distribuite de victime neştiutoare pe străzi, pe remorci trase cu zarvă mare de câte un Logan. Toţi au feţe nevinovate, toţi sunt cu braţele desfăcute, toţi promit marea cu sarea, toţi au sloganuri care mai de care mai sincere, TOŢI SUNT NIŞTE PREFĂCUŢI. Toţi ne bagă MINCIUNI pe gât. O dată la 4 ani se iveşte ocazia pentru cei care până acum au stat şi au mâncat firimituri să ajungă la masa mare. Acum e o ocazia pentru cei care au stat 4 ani la masa cea mare să mai rămână 4 ani să mai tragă din buzunarele poporului. E o altă ocazie de a mai trage din banul public. Pentru că pe lângă banii cheltuiţi pe afişe şi alte porcării din astea îşi mai îndeasă şi în buzunare. Pentru că la noi Justiţia nu e decât jucăria clasei politice. Pentru că ei în loc să se teamă de Justiţie, ei se folosesc de ea.



Pentru că ei ne fură pe faţă şi nimeni nu face nimic. Nimeni NU VREA să facă nimic. Nimeni NU E CAPABIL să facă ceva. Pentru că oamenii uită că nu e ţara lor ci e a noastră. A oamenilor de rând şi nu a curvelor din parlament. Ei ignoră faptul că au fost aleşi de oameni. O data ajunşi întru-o funcţie mare, îşi bagă pula în alegători. Numai că o dată la 4 ani coboară din birou şi mai strâng mână unor amărâţi cât să dea bine la TV şi apoi se urcă în limuzină cu rânjetul pe faţă că au mai prostit câţiva oameni.
Timp de 19 ani, s-au perindat atâtea partide la guvernare şi n-a făcut nimeni nimic. Au avut atâta timp la dispoziţie şi au adus ţara asta la sapă de lemn. Singurii care prosperă sunt ei, rudele lor, prietenii lor, cunoştintele lor.
Şi acum după atât timp în care n-au făcut nimic încearcă să mă convingă că vor face în următorii 4 ani. Ei bine, EU VĂ UREZ O MOARTE ÎNCEATĂ ŞI DUREROASĂ.
De mult timp zic asta şi o să o zic în continuare: atâta timp cât la conducerea ţării se vor afla persoane care mai mult sau mai puţin au avut posturi de conducere şi pe timpul comunismului sau care au fost influenţate de comunism, noi n-o s-o ducem bine. Pentru că n-au scăpat de acea mentalitate. Şi pentru că tot am adus vorba de comunism, e bine că s-a aliat psd-ul cu pc-ul. Acum măcar ştim că toţi comuniştii sunt la un loc.

Acum intervine dilema din titlu. Să mă duc sau nu să votez? Şi dacă mă duc, cu cine să votez? Cu nişte comunişti, cu hoţii, cu proştii, cu paranoicii, cu evazionistii, cu mincinoşii, cu moşnegii??? Când o să am de alege între un om cinstit şi un escroc, atunci o să mă duc. Acum pur şi simplu nu am de unde alege. Toţi sunt o apă şi un pământ. Mă văd nevoit să-mi cer scuze de la apă şi de la pământ.
Dar sunt împărţit între datoria civică şi repulsie. Până acum cea mai bună soluţie mi se pare să pun ştampila în afară căsuţelor. Astfel îmi exercit dreptul la vot şi îmi manifest nemulţumirea. Bineînţeles că votul o să fie anulat, dar aşa îi boicotez. O să-i doară pe ei în cot de boicotul meu, dar dacă o să facă mai multă lume treabă asta, măcar le atragi atenţia.




Niciun comentariu: