miercuri, 18 martie 2009

V-am zis eu ca "I'll be back!"

Salutare, salutare. Ma mai tineti minte? Sunt ala cu respectul profund pentru tigani, 90% din bucuresteni si cersetori. Atat de profund, ca vine din adancul sufletului. Din plamani, ca sa fiu mai precis. Si se manifesta la exterior intr-un mod lipicios, ca un tip "flegmatic" ce sunt.
Gata, nu mai am motive sa ma plang de Bucuresti. Cel putin nu ca o persoana care traieste acolo. M-am mutat mai spre vest. Nu cu avionul, pentru ca aeroporturile din zona asta a tarii au probleme (intrebati-i pe Ion Tiriac si miliardarii sai), ci cu chefereul. 11 ore de mers cu trenul. 11!!! Si acu is ardelean.
Insa daca as fi doar ardelean, ar mai merge. Dar apropierea de Campia Panoniei este crunta. Dintr-un punct de vedere, Oradea se aseamana cu Bucurestiul. Si aici si acolo, in jurul meu se vorbeste intr-o limba pe care nu o inteleg. Acolo era tiganeste, aici ungureste. Oricum ar fi, injuraturile mele sunt tot romanesti. In gand, bineinteles, deoarece nu mi-e cald cu dintii in gura.
Ca sa fiu sincer, inca nu ma deranjeaza foarte mult romano-ungurii. Nu am avut probleme cu ei, sunt oameni binevoitori si in 99% din cazuri, cand vorbesc cu tine, o fac in romaneste. Si imi pare ca ei se simt foarte bine in Romanica, nu par a avea tendinte separatiste.
Ce sa va zic despre Oradea? Ma simt de parca m-am intors in timp. Cladiri vechi, magazine de tip ceausist (plafar, mercerie, romarta) imbinate cu 2 Realuri, 2 Carrefoururi, 1 Metro, 1 Selgros, 1 Pic, 1 Penny, 1 Praktiker, 1 Obi si 1 Bricostore, o gramada de biserici de toate natiile si un bazin olimpic (pentru ca sportul local favorit este polo-ul, nu fotbalul).Crisul nu pute precum Dambovita. Oamenii sunt ok, vorbareti si amabili si au o trasatura distincta fata de ce intalnisem eu pana acum: isi respecta cu sfintenie ziua libera, adica duminica. Cel putin pana pe la ora 17, duminica nu vezi pe nimeni pe strada si magazinele sunt inchise. O fi bine, o fi rau?
Inca nu am avut timp sa observ mai bine orasul si oradenii...Poate de acum incolo...La fel si cu noutatile din tara asta de rahat, sunt mult in urma. Da recuperez eu si ma dezlantui. Redevin carcotasul pe care il stiati. Nu de alta, dar nu-l pot lasa singur la greu pe addi
Nu pot sa inchei decat cu salutul pe care il aud zilnic de sute de ori in jurul meu: CEAU!

Un comentariu:

addi spunea...

se pare ca ai devenit un fel de globetrotter.

da vezi sa inveti sa vorbesti ungureste ca sa putem sa-i sabotam din interior.
si vreau poze din oradea!!!