joi, 8 octombrie 2009

Undeva prin Balcani: Macedonia

La vama bulgărească am participat la un sondaj despre cum ni s-a părut în Bulgaria, ce am vizitat, chestii din astea. După aia am trecut în Macedonia iar prima mea impresie nu a fost chiar bună. Noi am intrat prin partea de nord-est şi nu cred că e o regiune prea dezvoltată. E ca şi cum ai intra în România prin judeţul Botoşani. Din punct de vedere geografic vorbind...
Peisajul e tipic mediteranean/submediteranean cu versanţi golaşi si vegetaţie sărăcăcioasă.
Peisaj macedonean

De la vamă am luat-o spre Kumanovo iar de acolo spre capitala Skopje.
Casa memorială a maicii Tereza

Gara veche, transformată acum în muzeu de istorie

Podul de Piatră, construit în 1469 (şi încă se ţine)

Piaţa Macedonia văzută de pe acelaşi pod (care încă se ţine)

Râul Vardar
Biodiversitatea râului Vardar este slab reprezentată, cauciucurile lipsind cu desăvârşire, PET-urile sunt destul de timide, nu s-au arătat, iar petele de motorină au fost exterminate.

Tătăraşi O regiune boemă a Skopjei

Crucea mileniului, văzută din fortăreaţa Kale
Se pare că nu numai la români e la modă să-ţi tragi cruce din neoane pe vârful dealului.

Fortăreaţa Kale

Skopje este un oraş care mi-a plăcut mult, în care am vizitat Muzeul de Istorie, Muzeul de Istorie Naturală, fortăreaţa Kale - care era un adevărat muşuroi de arheologi, un oraş cu multe vestigii si monumente arhitectonice, în care ai ce să vezi. Noi am nimerit cred că în cea mai călduroasă zi din an şi probabil ăsta e unul din motivele pentru care berea Skopsko mi s-a părut absolut delicioasă. O altă metodă de a te răcori era să te bagi sub aspersoare in parc, lucru pe care l-am făcut şi noi.
Apoi Branco ne-a dus la un restaurant, unul mai pentru localnici, nu prea era pentru turişti şi acolo am mâncat 5 inşi de 20 de euro până simţeam că pocnesc (lucru greu de realizat pentru mine, cunoscuţii pot să confirme). Am avut la felul I ficăţei cu pătrunjel iar la felul II am avut de mâncat un munte de carne. Totul a fost stins cu rachiu şi vin. Mmm...
A doua zi am plecat spre Tetovo, cu destinaţia Ohrid.
Din nou la drum
În drum spre Ohrid am făcut un popas în Parcul Naţional Mavrovo, mai exact am făcut ocolul lacului Mavrovo.

Biserica scufundată din lacul Mavrovo

Aceiaşi biserică scufundată

Seara am ajuns la Ohrid, ne-am cazat, am parcat, ne-am spălat, am mers până în Peştani (parcă) unde am mâncat cea mai mare chestie pe care am mâncat-o vreodată. Un fel de carne tocată prăjită cu brânză în unt. Şi stins cu vin. Apoi de dimineaţă am plecat sa vizităm Ohridul. Las imaginile să vorbească de la sine.
Lacul şi oraşul Ohrid, patrimoniu UNESCO (sus pe deal - fortăreaţa lui Samuil)

Casa familiei Robevi, poză asemănătoare şi pe wikipedia

Teatrul grec

Lacul Ohrid văzut din fortăreaţa lui Samuil

Biserica Sf. Pantelimon văzută din aceiaşi fortăreaţă

Biserica Sf. Pantelimon

Macedonia este ţara care mi-a lăsat cea mai plăcută impresie şi cred că în puţin timp o să depăşească România din toate punctele de vedere.
După o scurtă baie la picioare la Trpejce (ultimele două poze) am plecat spre graniţa cu Halbania.

Dar despre aventurile de la graniţa halbaneză, şi cum am ocolit noi tot lacul Ohrid, în episodul următor.