joi, 3 iulie 2008

Multumim draga jurnalisti

Am citit aici un articol care pur si simplu m-a lasat perplex. Titlul articolului e "La ce te gandesti cand spui moldovean?" Nici nu stiu cum sa incep. In primul rand, la ce s-au gandit cei 2 autori cand au scris articolul? Si-asa sunt o gramada de stereotipuri cu privire la moldoveni, ardeleni, olteni, etc (le stim cu totii), au mai venit si astia 2 destepti sa puna paie pe foc. Din cate stiu eu si din cate se aude, moldoveanul se aprinde repede. Ee, asa m-am aprins si eu cand am citit titlul, si mai ales cand stiam ce ma asteapta cand o sa ajung la partea cu cititul comentariilor. In secunda 2 m-am gandit la cei doi autori cu varii organe de reproducere umplandu-le gura. Na, ca asa suntem noi moldovenii.
Bineinteles, opiniile cititorilor sunt impartite: unii care ii injura si ii fac in toate felurile pe moldoveni si altii care pun pe primul loc arhitectura, manastirile si in general cultura moldoveneasca. Sunt cei care amintesc de marii scriitori ai romaniei, de marii oameni de cultura care s-au nascut in Moldova.
Aici as vrea sa adaug eu ceva, sa fac o paranteza: cand bucurestenii s-au vazut incercuiti in timpul primului razboi mondial (cred), unde au mutat capitala? UNDE? La Iasi. Unde e Iasi-ul? In Moldova. Cine i-a scos din cacat pe munteni si ardeleni in timpul aceluiasi razboi? Cand erau cotropiti de bulgari respectiv unguri. Cine? Nu cumva moldovenii? Unde au fost rostite acele cuvinte care apoi au intrat in istorie: "Pe aici nu se trece"? Nu cumva pe linia de front Marasti-Marasesti-Oituz? Astea-s in Moldova. Cred ca mi-am incheiat paranteza.
Eu cred ca nu ar mai trebui sa tinem cont de aceste prejudecati si de aceste stereotipuri si sa judecam omul dupa actiunile sale si nu dupa etnie sau regiunea din care provine (aici sunt scosi din discutie hungurii care vor autotnomia tinutului secuiesc). Pana la urma, cu totii sunem romani.Pentru ce am facut Marea Unire de la 1918?
Fiind romani, cu totii suntem mintiti si furati de catre parlamentari, cu totii suntem nedreptatiti de justitie, cu totii suntem obligati sa-i suportam pe cocalari si sa le ascultam manelele. De ce nu ne concetram toata furia si toata frustarea noastra asupra lor? Si in special pe parlamentari.
Ai ceva impotriva moldovenilor, ardelenilor, oltenilor? Mergi la un parlamentar si expune-i in cuvinte frumoase si palme de prietenie cam cum crezi tu ca ar trebui condusa tara asta. Eu acum nu instig la violenta, instig la prietenie si cunoastere (bleahhh...). Cand o sa instig la violenta, o sa se vada.
Pana una-alta, eu chiar sunt mandru ca sunt moldovean, chiar daca sunt nascut si crescut la Brasov.

Ar trebui sa cititi articolul integral
P.S. daca datele istorice prezentate de mine nu corespund cu realitatea, accept orice fel de critici pt ca am scis treaba asta in graba si n-am avut timp sa verific datele.

2 comentarii:

Politrucul spunea...

Dacă tot îi "placi" aşa mult pe parlamentari, dă o semnătură aici.
http://www.petitieonline.ro/petitie/eliminarea_imunitatii_parlamentare-p55290047.html

addi spunea...

o petitie pentru uciderea parlamentarilor cu pietre nu se poate? adica sa fie ceva distractiv, mai bei o bere, mai mananci un mic, mai arunci o piatra, plm. sa simti ca faci si tu ceva pentru tara.
sau orice metoda de mutilare si schingiuire a lor e binevenita, atata timp cat e mai dureroasa si de lunga durata.