luni, 31 august 2009

50 de tone vs. 1 tona

Inca un accident in care au fost implicate un tren si o masina, inca o saptamana de talk-show-uri. Iar se vor aduna oameni sa-si dea cu parerea ca sa umple spatiul de emisie.
Citind comentariile de la respectiva stire, imi dau seama ca astia sunt soferii de la noi, cu astia impartim aceleasi sosele. Toti sustin ca CFR-ul e de vina, ca trecerile la nivel nu sunt semnalizate, ca nu exista vizibilitate, ca nu se aud semnalele sonore, bla, bla, bla. Deci soferul nu e vinovat.
O fi si CFR-ul de vina, dar eu pana acum nu am vazut trecere de nivel nesemnalizata, lumina rosie sau verde am vazut-o si in conditii de iluminare puternica, semnalele sonore le-am auzit intotdeauna. Chiar daca nu exista bariera, chiar daca nu exista lumina sau semnal sonor, tot exista crucea sfantului Andrei si semnul de STOP.
In cele mai multe din astfel de cazuri, soferii sunt de vina pentru ca pur si simplu ignora toate semnele. O data am stat juma de ora in gara la Tutova pentru ca un idiot cu un TIR s-a gandit sa treaca inainte de a cobori bariera. Bariera care a coborat intre cabina si remorca.
Deci tu, sofer fiind, cand ajungi la trecere de nivel cu calea ferata, nu-ti incerci puterile cu un tren. Prima reactie, dictata de instinctul de conservare, este sa opresti, sa te uiti in ambele parti si apoi sa treci. Deci nu opresti pentru ca ar fi lumina rosie sau bariera sau stop. Poate sa nu fie nimic. Logica iti spune sa opresti. Chiar daca vezi trenul la 100 de metri, pui frana. De ce sa fortezi mana destinului?
De aceea, in fiecare accident de acest fel, ii vad pe soferi principalii vinovati.

2 comentarii:

DXN spunea...

bine remarcata faza cu spatiul de emisie.

Alex spunea...

Daca stai bine sa te gandesti, tre' sa fii tampit sa dea trenul peste tine, indiferent de semanlizare. Din partea mea, eu nu as pune nici un fel de semnalizare la trecerea la nivel cu calea ferata, decat simplul indicator crucea sf andrei. (asta pentru perioade cand vizibilitatea este redusa), ca in rest, vezi in fata, in pula mea, calea ferata. Cum pula mea sa spui ca nu e semnalizata? Calea ferata in sine ce e? Bou sa fii sa nu-ti dai seama ca pe acolo trece trenul.