sâmbătă, 31 martie 2012

Fara regrete

Am mai gasit un criteriu dupa care sa impart persoanele ce ma inconjoara: dupa cat de rau imi pare dupa ele cand sucombeaza.
Astfel:
1. Persoanele a caror moarte ma intristeaza
Asta e pt mine, inca, un subiect sensibil. Nu-l dezvolt prea mult. Aici se includ persoanele apropiate.
2. Persoanele a caror disparitie mi-e indiferenta
In categoria asta intra chinezul din blocul nr 20, scara Y, etajul 2, apartamentul 6 din oraselul ala amarat din provincia aia si mai amarata din vestul Chinei, nea' Vasile, potcovarul din Vascautii de Deal, boschetarul blond, fara un ochi, din gura de canal prima de dupa colt din Brooklyn etc etc. Pe scurt, aia care nu imi afecteaza viata nici vii, nici morti.
3. Persoanele a caror disparitie ma bucura
Asta e categoria la care am vrut sa ajung. Aici intra:
- Sinucigasii
Cand mai aud pe la TV sau pe net de unu'/una care "si-a incheiat socotelile cu viata", nu pot decat sa ma bucur. Din punctul meu de vedere ala care se sinucide e o persoana slaba psihic. Sa nu poti sa treci peste o piedica (financiara, emotionala) e o dovada de incapacitate de adaptare. Sa alegi sa renunti, in loc sa cauti inca o solutie pt a depasi momentul greu inseamna ca nu esti facut pt a evolua; si stim ca o specie ce nu poate evolua, nu se poate adapta e sortita extinctiei. Ma bucur cand vad ca o persoana s-a sinucis pt ca stiu ca am mai scapat de o persoana psihic instabila, o persoana care, printr-un concurs de imprejurari, mi-ar fi putut influenta viata. Si nu doresc ca viata mea sa stea la mana unei persoane cu probleme la mansarda.
- Smecherii de pe sosele
"Drumul national 'enspe a fost blocat mai bine de o ora din cauza unui accident. Un sofer a apasat prea tare pedala de acceleratie si nu a mai putut mentine controlul masinii, iesind de pe carosabil si ciocnindu-se de un copac de pe marginea drumului. Soferul a murit pe loc. Era singur in masina"
De cate ori nu ati auzit stirea asta? Trecand peste faptul ca acel copac ar fi fost cam ciudat sa fie altundeva inafara de "pe marginea drumului", de astfel de soferi ne "lovim" zilnic in trafic. Depasesc periculos, conduc mult peste limita admisa, se baga peste tine cand nu mai au loc pe banda lor, trec pe rosu la semafor, nu acorda prioritate pietonilor, la trecerea de pietoni. Pe scurt, incalca legea. OK. Cu totii o facem, uneori. Insa eu ma refer la cei care ii pun in pericol pe ceilalti, prin actiunile lor. Ei, eu pe astia nu-i suport si nu m-ar deranja daca s-ar izbi unii in altii pana am scapa de ei (copacul, stalpul sau zidul n-au nicio vina; de ce sa fie implicati in accidente?). Pe unul care incalca in mod constant legea il consider un potential pericol pentru viata mea si a celor din prima categorie a clasificarii mele. Si asa cum nu verific butelia daca scapa gaz cu bricheta, asa nu vreau sa ma intalnesc cu astia pe strada. Deci sa moara toti, ca dau de baut!
- Tiganii
Aici nu comentez decat ca nu ma refer la aia care chiar fac/au facut ceva pt lumea asta.

Atat.