marți, 16 iunie 2009

Sageata albastra e de cacat

Ieri am fost la Iaşi pentru că aveam puţină treabă. Cu această ocazie vreau să dau premiul Muia de Aur responsabililor de la CFR care s-au gândit să schimbe acceleratul Galaţi-Cluj. L-au schimbat în următorul mod: au pus o săgeată de la Galaţi la Iaşi iar acolo trebuie să schimbi să iei trenul Iaşi-Cluj. Asta este exemplul tipic de decizie proastă, luată cu picioarele, probabil în timp ce erau beţi. Să revin la partea care ma irită pe mine. Săgeata are nişte geamuri foarte mari, la care nu există draperii, geamuri prin care soarele m-a bătut în cap tot drumul. Plus că dacă se aglomerează, nu e un mediu prea confortabil. Şi că o cireaşă pe tort, s-a defectat şi toaleta şi candea în tot trenul a căcat. Nu ştiu cine şi cum a reuşit să o infunde da' cert e că a reuşit să stropească şi pereţii.
M-am întors în aceiaşi zi, tot cu săgeata. Acum imaginaţi-va următorul scenariu: vreo 35 de grade afară, geamuri mari prin care soarele intră din belşug, aglomeraţie ca în tramvai la oră de vârf, vreo 30 de muncitori, un copil care-mi răgea în ureche, bagaje, spaţiu închis ermetic. A fost o experienţă umedă să zicem. Gen pădure ecuatorială. Cred că am eliminat fiecare moleculă de apă din organism. Singura adiere a aerului care o simţeam era provocată doar când se mişcă o persoană pe lângă mine. De ventilaţie nici nu poate fi vorba.
Deci cam aşa stă treabă cu această chestie impropriu numită săgeată albastră. Recomandarea mea: folosiţi-o doar iarna.

8 comentarii:

cipoc spunea...

ai uitat sa zici de locurile care sunt deloc confortabile:D

alex_blue spunea...

@addi: da' ce, iarna nu se caca lumea???
@cipoc: si de faptul ca eu, pana acum, inca nu am reusit sa gasesc cosul de gunoi

mihaela spunea...

eii..e usor de gasit cosul de gunoi, numai ca e aiurea pus :P..locurile sunt destul de confortabile comparativ cu acceleratele alea albastre, care duc spre bucuresti, in care scaunele sunt chiar foarte tari (la propriu)
Sageata are si ea minusurile ei..la o mare parte din locuri, nu exista un loc prea incapator pentru bagaje..nu va place Sageata? Luati Intercity :D mi se pare un tren perfect :D Numai ca e ceva mai scump.
Dar ce cautai tu in Galati? :-?

alex_blue spunea...

Nu, pe bune acum...In afara de cel de la buda, mai e pe undeva? Ca la personalele astea vechi, e pus sa-l vada tot prostul, sub geam.
Si ca tot a amintit mihaela de trenuri, sa nu mergeti cu intercity spre/dinspre Bucuresti, alea cu scaune verzi, tapitate, puse cate 4, doua si doua, cu masuta lunga pe mijloc...Sunt groaznice! Nu pot sta 2 persoane fata in fata, fara sa-si mangaie reciproc rotulele cu urechile.
Am mers, in schimb, cu intercity de la cacapitala la Oradea, la clasa 1 (mi-era dor de bastonase si liniute) si s-a meritat banul in plus. A fost o calatorie de 11 ore care s-a resimtit foarte putin a doua zi, in picioare, spate si gat.

addi spunea...

@mihaela: galatiul e in drmumul meu spre casa ;)
cosul de gunoi in sageata e langa usa, pe perete, langa scari. eu l-am observat pentru ca am stat sprijinit de el aproape tot drumul

@alex: asa-ti trebuie daca esti lung;)

DXN spunea...

foarte urat acel tramvai albastru. Calatoresti inghesuit. imi amintesc din copilarie.in alta ordine, va adaug si pe voi la blogrollul meu, ca imi sunteti simpatici.

alex_blue spunea...

addi, iti doresc sa faci si tu o calatorie cu trenul ala de care iti ziceam, ala inghesuitu' si ai sa vezi ca poti fi si scurt, ca tot stai impreuna cu vecinul din fata mai ceva ca semnul de la Yin si Yang.

@dxn: deci tu erai vizitatorul din Canada...ti-am zis eu, addi, ca nu e ambasada, care ne monitorizeaza sa ne dea vize moca...'mi-as pula...

DXN spunea...

da, eu. vizele..din pacate...mai greu.