joi, 16 aprilie 2009

Chefereul si cocalarii

Am fost zilele trecute la Cluj. Frumos oras. Se vede ca sunt oameni gospodari. Cladiri renovate, turism bine promovat, strazi curate si FOARTE IMPORTANT, nici macar o denumire in limba maghiara. TOTUL in romana si uneori si in engleza. In concluzie, un oras de nota...9.
Insa nu despre asta am vrut sa vorbesc. Ci de drumul pana la Cluj si inapoi. Drum facut cu trenul. La dus a fost cum a mai fost, am mers cu personalul si ca sa nu risc sa merg timp de 4 ore jumate (atat a durat drumul) printre manelisti si tarani (nu ma refer la cei care traiesc in mediul rural), mi-am luat bilet la clasa 1. Pot sa zic ca a meritat diferenta, drumul fiind netulburat de ragetele manelistilor sau putoarea nespalatilor.
Inapoi, insa, am venit cu acceleratul. tren tip "sageata albastra". Pana la plecare, pe peron, se stransesera vreo 20 de oameni (femei si barbati) care, din ce mi-am dat seama, incercau s-o convinga pe "nasa" sa-i ia pe blat, insa aceasta parea de neinduplecat. Pana cand, un nene cu initiativa s-a apucat sa stranga bani de la toti (cate 2 lei) si s-a dus la tanti controloarea si i-a dat. Apoi cireada de navetisti s-a urcat in tren. Ghiciti unde? Normal, in zona mea. Si au scos mancare, bautura si au inceput paranghelia. Si am mers asa vreo juma de ora, pana la prima statie. Si ma gandeam ca am dat 30 de lei ca sa merg legal si astia au dat 2 lei pentru un sfert din drum. Cine este vinovat pentru chestia asta? Uite mamaia asta, care are rolul de controlor si care a facut dintr-un foc vreo 40 de lei:


Dupa ce au coborat taranii (si aici chiar m-am referit la iobagi), in locul lor s-au mutat 3 tineri. Mi-am dat seama repede ca sunt arabi (sau turci, tot un drac). Si ce s-au gandit ei? Sa impartaseasca cu toti din jur o parte din cultura lor nationala, anume muzica. Cum? Dand la maximum telefonul mobil unde se jelea un nene cu glas de tanti in limba lui stalcita. Deci au si ei cocalarii lor. Si au mers asa, cu scrematurile alea la telefon, vreo 2 ore. La un moment dat s-au terminat melodiile si au trecut la vorba. Ati vazut vreodata musulmani vorbind? Daca nu, nu stiti ce ati pierdut. Aveau o diaree verbala, ceva de speriat. La un moment dat imi parea ca se bat cu cuvintele. Nu conta ca in jurul lor lumea incerca sa se odihneasca. Nu aveau nicio grija. Profitand ca nu-i intelegea nimeni, tipau, pur si simplu. Sa nu mai zic si de faptul ca se intinsesera, spahii, cu picioarele pe scaune, ca la mamele lor acasa (zic mamele, pentru ca imi imaginez ca tatii lor au acasa un stol intreg de gaste, numit harem). In momentele alea nu ma gandeam decat la bombele americanilor si parca incepeam sa inteleg motivele pt care au atacat Irakul. Cred ca i-or fi auzit vorbind pe irakienii din SUA; sau le-or fi ascultat muzica. Pe bune ca-mi venea sa zic "God Bless America".


P.S.: Scuze pentru calitatea imaginilor, insa au fost facute cu telefonul mobil, pe ascuns.

2 comentarii:

Anonim spunea...

pana una alta conduc arabii la turnuri daramate!:)

alex_blue spunea...

Asa e...Mama lui de sah...Mai ales de cand a murit Bobby Fischer